تصویب طرح های گردشگری راهی برای ایجاد اشتغال است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تصویب طرح های گردشگری راهی موثر در راستای ایجاد اشتغال در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید محمدحسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی (29 خرداد) در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با تصویب طرح های گردشگری و مساعدت سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان روند ایجاد شغل در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را شتاب بخشید.


وی با اشاره به اینکه استان مرکزی داری ظرفیت های خوبی در این بخش است، افزود: آبگرم محلات یکی از این ظرفیت‌های سرشار است که مدت‌هاست به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.


حسینی ادامه داد: شهرستان محلات از زمانی که طرح جامع گردشگری از سوی دولت مصوب شد برای ساماندهی به عنوان یک شهرک گردشگری مدنظر قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه مجموعه آب درمانی محلات دارای امکانات بهداشتی، استخر و حمام های خصوصی مجهز به وان های شستشو، رستوران، کافی شاپ و اقامتگاه مناسب است، اضافه کرد: در این راستا ساخت امکاناتی از قبیل هتل و مراکز خصوصی تفریحی را در دستور کار داریم و باید از نظر بهداشت، خدمات فنی، و فردی ساماندهی شود که این برنامه را با جدیت دنبال می‌کنیم.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به صدور بیش از حد مجوز معدن در این منطقه گفت: این امر خلاف قانون است.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به منطقه گردشگری دره گردو اشاره کرد و افزود: این منطقه یکی از مناطق خوب شهر اراک است که با برنامه ریزی وهمکاری سایر دستگاهها می تواند علاوه بر جذب گردشگر از داخل استان از استان های دیگر نیز برای بازدید از این منطقه گردشگر جذب کند.


وی توسعه صنعت گردشگری را ضروری دانست و بیان کرد: همدلی و همکاری دستگاه ها راهی موثر در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری استان و رونق اقتصادی منطقه می شود.

گفتنی است، پیش‌بینی اشتغال 35 نفر  در حوزه گردشگری، اجرای پروژه روشنایی دره گردو، ایجاد و استقرار کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و خدمات‌‌رسانی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی استان در میدان امام خمینی (ره)، میدان سرداران و میدان بسیج، تصویب مجتمع تفریحی و سفره‌خانه سنتی در محلات با برآورد سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 377907

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha