اخبار کوتاه دینی فرهنگی از استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: کلاس های اوقات فراغت ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر شهرستان اراک در تابستان 93 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، این کلاس ها با هدف انس با قرآن کریم و ارتقای سطح علمی و معنوی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و به منظور نشر و گسترش فرهنگ غنی آیات کلام وحی و معارف ناب محمدی و غنی سازی اوقات فراغت آنها برگزار می شود.


خانواده های معظم شاهد و ایثارگر می توانند حداکثر تا پایان ماه جاری برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به کانون فرهنگی شاهد مراجعه و یا باشماره تلفن 32245528 تماس حاصل کنند.

 

لازم به ذکر است فهرست کلاس های آموزشی پیش بینی در سایت بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی به طور کامل قابل مشاهده است.


××××××

رئیس حوزه هنری استان مرکزی منصوب شد


با صدور حکمی از سوی ریاست حوزه هنری کشور، رضا میرزایی به سمت رئیس حوزه هنری استان مرکزی منصوب شد.


در متن حکم محسن مومنی شریف خطاب به رضا میرزایی آمده است: نظر به سوابق ارزنده و تجارب ارزشمندتان به پیشنهاد مدیرکل محترم امور استان ها و مجلس حوزه هنری، جنابعالی را به عنوان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی منصوب می کنم.


استان مرکزی مهد هنرمندان اندیشمندان و فرهیختگانی است که هریک برگی زرین به کتاب قطور فرهنگ و هنر این سرزمین افزوده اند. این استان دارای سابقه ای درخشان از پرورش عالمان گرانقدری است که علوم ناب اهل بیت عصمت و طهارت را درسالهای متمادی ترویج کرده اند عالمانی که بقیه السلف آنان، خورشید فروزان قرن، حضرت امام خمینی (ره) است که عالم عامل این علوم در میدانی به گستردگی جهان امروز شد. این پیشینه ارزشمند مسئولیت خدمت در عرصه فرهنگ و هنر آن استان را دو چندان میکند. خدمتی که شایسته بزرگان فرهنگ و هنر آن استان و گویای عظمت و شکوه تلاش آنان باشد و در عین حال، زمینه را برای تداوم راه آن بزرگان و پرورش هنرمندان متعهد فراهم آورد. دوام موفقیت و سربلندی و توفیق خدمت خستگی ناپذیر را برای شما و همکاران محترم از درگاه خداوند متعال خواهانم.


××××××××
دو طرح آبرسانی در زرندیه به بهره‌برداری رسید


دو طرح آبرسانی در شهرستان زرندیه در روستاهای بلوبند بخش خرقان شامل تأمین آب، خط پمپاژ و برق با اعتبار یک میلیارد ریال و تأمین آب مورد نیاز روستای کریم آباد با نصب پنج کیلومتر شبکه انتقال از مخزن آب شرب شهر مأمونیه تا این روستا با یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار افتتاح و به بهره برداری رسید.
 

طی چند سال گذشته آب شرب مورد نیاز اهالی این دو روستا به صورت سیار و با تانکر تأمین می شد که همین امربه مهاجرت روستاییان به شهرها می انجامید.
 

نبود آب کشاورزی، اختلاف با منابع طبیعی، راه و بهداشت و درمان از عمده ترین مشکلات مردم بخش خرقان است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 378544

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha