ندای "بک یا الله" در آسمان شهر اراک

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از شب های مبارک قدر ندای "بک یا الله" مردم استان مرکزی در آسمان استان مرکزی طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی شامگاه گذشته در سومین شب از شب های قدر با حضور در مساجد و حرم مطهر امامزادگان استان در قم شهادت شهید محراب، حضرت علی (ع) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در مراسمی که به همین مناسبت در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، گفت: حضرت علی (ع) الگویی از یک انسان کامل است که حرکت در مسیر زندگی و سیره ایشان راه سعادت را به انسان نشان می دهد.


وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در مسیر حق و عدالت حرکت می کرد، ادامه داد: اساس عالم بر حق است و خداوند خود حق مطلق است به همین دلیل نظام عالم را بر اساس حق و حقیقت افریده است.


امام جمعه اراک اضافه کرد: از نظر اسلام پیامبران الهی از آدم تا خاتم همه برای حاکمیت حق، قسط و عدل آمده اند و همواره مردم را در این مسیر هدایت کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: پیامبران و امامان، آمده اند تا با فساد و فحشا و منکرات مبارزه کرده و انسان ها را به سوی سعادت حرکت دهند.

 

این مقام ارشد استان در ادامه اضافه کرد: مساله حق در اسلام ریشه ای ترین مساله است که باید به آن توجه داشت.


وی در بخش دیگری از سخنانش به جنایات اخیر صهیونست ها در غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: مدعیان حقوق بشر کجایند، آمریکا و شورای امنیت که ادعای حقوق بشر می کنند اما آنچه کع عمل نمی کنند همین حقوق بشر است.


آیت الله دری در ادامه اضافه کرد: شب قدر شب بیداری و آگاهی و هوشیاری است و باید از این شب با عظمت نهایت استفاده را ببریم.


وی همچنین بر حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: این حضور علاوه بر محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم قاصب اسرائیل، مشت محکمی بر دهان مستکبران است.


پایان پیام/

کد خبر 387450

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha