حضور آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام تدارک 14 کلان‌برنامه ویژه این بخش، از حضور آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س) همراه با عرضه آثار هنری برای نخستین بار در این نمایشگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب‌حسینی، مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارتقای کیفی و محتوایی این بخش را رویکرد اصلی در سال جاری معرفی کرد و به خبرنگار شبستان گفت: بخش حوزوی در طول 30 شب فعالیت با 14 کلان‌برنامه در نمایشگاه قرآن حاضر شده که شش مورد آنها برای نخستین بار اجرا می‌شود.

وی درباره برنامه‌های جدید بخش حوزوی در نمایشگاه سال جاری اظهار کرد: برگزاری جلسات شب شعر قرآنی با حضور شعرای نامدار همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) و راه‌اندازی غرفه کودک در این بخش با حضور کارشناسان زبده و نام‌آشنا از جمله برنامه‌های جدید بخش حوزوی در نمایشگاه نوزدهم است.

حجت‌الاسلام طیب‌حسینی ادامه داد: همچنین حضور غرفه آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س) برای نخستین بار همراه با عرضه آثار هنری با امکان مرمت و ترمیم در محل و برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزوی با موضوع قرآن و عترت (ع) از دیگر برنامه‌های جدید این بخش به شمار می‌رود.

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از معرفی خادمان قرآنی حوزه های علمیه کشور به عنوان دیگر برنامه جدید این بخش خبر داد و بیان کرد: معرفی حوزه‌های علمیه دارای قدمت و اثرگذار در تاریخ به ویژه دوران معاصر نیز برای نخستین بار در این بخش انجام می‌شود.

وی با اعلام برگزاری 54 نشست و میزگرد تخصصی متناسب با شعار نمایشگاه امسال یعنی "قرآن، کتاب بیداری" ابراز کرد: عرضه آثار و دستاوردهای نهادهای حوزوی نخستین اولویت این بخش است، اما تلاش شده همسو با تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول حوزه‌های علمیه مباحث علمی، هنری و فرهنگی در این راستا عرضه شود.

حجت‌الاسلام طیب‌حسینی درباره ضرورت حضور حوزه‌های علمیه در فعالیت‌های قرآنی همچون نمایشگاه بین‌المللی قرآن خاطرنشان کرد: حضور اثرگذار در این فعالیت‌ها زمینه‌ساز تعاملات جدید با نهادهای هم‌طراز و عرضه دستاوردها است، از طرفی حوزه‌های علمیه به دلیل ظرفیت بالای کارشناسان و استادان می‌توانند خدمات مؤثری را در فعالیت‌های قرآنی عرضه کنند.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از شش مرداد تا چهار شهریور در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 55852

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha