تجربه انقلاب ایران نصب العین مسلمانان در خیزش ها باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از نصب العین قرار گرفتن تجربه انقلاب اسلامی ایران توسط دیگر مسلمانان گفت:‌ تحولات صدر اسلام با تمسک به قرآن در شرایط امروز جهان نیز ممکن است.

به گزارش خبرنگار شبستان، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز از بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور در سالن این رقابت ها گفت:‌امید است جمهوری اسلامی ایران در آشنا و مانوس کردن مردم با کلام وحی الگو باشد.
وی با ابراز امیدواری برای استفاده هنرمندان از ابزارهای هنری در ترویج کلام نورانی وحی اظهار کرد: امروز دنیا تشنه قرآن است و مصحف شریف جزء پرفروش ترین کتب در دنیا به شمار می رود. قرآن سوزی نشانه عصبانیت دشمنان است.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه به مفاهیم قرآن در کنار استماع صوت دلنشین آن تصریح کرد: باید بیندیشم که ای کتاب چگونه در صدر اسلام توانست از آن انسان های تندخو که بهره ای از کمال نداشتند چهره هایی آراسته به برترین صفات اخلاقی تربیت کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که این تحول رخ نداده است مگر به قدرت کلام الهی، افزود: خداوند خود نخستین معلم قرآن بوده است. او در همان عالم زر که از انسان ها پیمان و اعتراف به توحید را گرفت، قرآن را به بشر آموخت.

وی با اشاره به تصریح مصحف شریف بر حفظ قرآن ابراز کرد: قرآن شفابخش آلام بشر در ابعاد فردی و اجتماعی است. بنابر قول الهی قرآن بیان ثقیل است که اگر بر کوه ها نازل می شد در برابر عظمت آن خاشع می شدند اما خداوند شرایطی را فراهم آورده تا هر انسانی به اندازه فهم خود از آن بهره ببرد.

حسینی با بیان این مطلب که رسالت اصلی پیامبر اکرم (ص) مکارم اخلاق است، عنوان کرد:‌قرآن امروز نیز همچون صدر اسلام نسخه شفابخش بشر در زندگی فردی و اجتماعی او است. امروز در تحولات انقلابی که در کشورهایی همچون مصر و لیبی در حال وقوع است عبور از امواج پرتلاطم میسر نیست مگر با تمسک به کتاب وحی.

وی قرآن را کتاب جامع و دارای تمامی ابعاد سعادت بشری خواند و بیان کرد: جاذبه های این کتاب که مفاهیم خود را در قالب بهترین قصص ارائه کرده، جهانگیر است. از این رو با نسخه های بشری تفاوت های بنیادین دارد.

 

حسینی با اشاره به تعبیر پیامبر (ص) قرآن را ریسمان آویخته از آسمان به زمنی خواند و ابراز کرد: هر شخصی درپی اوج است باید تنها به این کتاب تمسک بجوید همانگونه که پیامبر (ص) با این تمسک اوج گرفته و از ملک وحی نیز پیشی جستند.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت به قرآن در مسیر خیزش های اسلامی گفت: امید است با تمسک به کتاب وحی آن تحول عظمی صدر اسلام در کشورهای اسلامی امروز هم رخ دهد چراکه این آموزه ها و معارف نورانی زمینه ساز تحولات علمی و شکوفایی اقتصادی در آن دوران شد.

حسینی با بیان این مطلب که مسلمانان دیگر کشورها تجربه موفق انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد:‌امید است تجربه انقلاب ایران نصب العین کشورهای مبارز و انقلابی قرار بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسلمانان باید باور داشته باشند که با نیروی ایمان و اعتقاد دیکتاتورها و حامیان آنها شکست می خورند و عزت و عظمت از دست آنها باز می گردد.

 

وی افزود: آن وقت است که دیگر چهره هایی همچون مبارک که با صهیونیست ها هم ژیمان هستند، سقوط می کنند! ما باید به وعده های الهی ایمان داشته باشیم که فتح و ظفر از آن ما است.

حسینی با اشاره به سفر خانواده شهدای انقلاب مصر به ایران خاطرنشان کرد: امید است برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و اجرای برنامه هایی از این دست زمینه ساز فرج امام عصر (عج) باشد.

شایان ذکر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه، 29 خرداد با حضور در سالن همایش همای بین المللی برج میلاد، محل برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع نمایندگان 70 کشور جهان به سخنرانی پرداخت.

پایان پیام/

 

کد خبر 143115

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha