از حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه تا برگزاری مسابقات قرآن

خبرگزاری شبستان: مصیب زاده گفت: امسال در قالب 10 غرفه بخش ناچیزی از دستاوردهای آموزش و پرورش را به نمایشگاه قرآن آورده ایم.همچنین مرحله نهایی مسابقات قرآن نیز در مردادماه برگزار می شود.

محمد رضا مصیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور فعال آموزش و پرورش در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قران وارائه دستاوردها و محصولات قرآنی به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: امسال به برکت ماه مبارک رمضان بخش آموزش و پرورش نمایشگاه بین المللی قرآن با 10 غرفه دستاوردها و برنامه های خود را عرضه می کند.
یکی از مهم ترین غرفه های این بخش فرشتگان زمینی است که عزیزان روشن دل با نقص ظاهری ولی با روحی پاک حضور دارند که در میان آنها برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی و یا حافظان کل قرآن به چشم می خورند.آموزش قرآن با خط بریل و برگزاری مسابقات قرآنی از جمله فعالیت های این بخش است.


وی افزود: بازدیدکنندگان در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه بین المللی قرآن با موضوع قرآن در آینه هنرشامل خوشنویسی، معرق کاری و... آشنا می شوند، همچنین قرآن در آینه علم از دیگر بخش های پیش بینی شده است که علاقه مندان با موضوعات طب، نجوم، علوم نوین آشنا می شوند.
مصیب زاده تصریح کرد: همچنین در راستای معرفی دستاوردهای 32 دوره مسابقات قرآنی وزارت آموزش پرورش بخش مسابقات قرآنی در نظرگرفته شده است. بخش دارالقرآن ها و مولفین کتب درسی نیز از دیگر برنامه های شاخص فعالیت آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن امسال است که والدین، دانش آموزان و معلمان می توانند از نزدیک با مولفان این کتب دیدار و سوالات خود را بپرسند.


وی عنوان کرد: از دیگر بخش های شاخص ، قصه گویی قرآنی است که استاد مربوطه با شیوه ای بسیار جذاب قصص قرآنی را تعریف می کنند به طوری که گاهی افراد برای شنیدن یک داستان چند دقیقه ای ساعت ها در این غرفه ایستادند.
همچنین بحث ختم قرآن و تقدیم ثواب آن برای سلامتی و فرج امام عصر(عج)و صحت خواندن آیات الهی با ارائه آموزش های مختصر ، آموزش قرآن و فناوری اطلاعات شامل نرم افزارها مدارس هوشمند، از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: البته آن چیزی که در نمایشگاه قران وزارت آموزش و پرورش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد، قسمت بسیار اندک و ناچیزی از فعالیت های انجام شده است.12 میلیون دانش آموز به همراه بیش از یک میلیون فرهنگی درعرصه های قرآنی فعالیت می کنند که جا دارد از زحمات بی شائبه آنها تشکر کنم.


وی با اشاره به فعالیت پایگاه های قرآنی در ایام فراغت از تحصیل دانش آموزان گفت:دارالقرآن های وزارت آموزش وپرورش در ایام تعطیلات تابستانی فعال هستند و امسال به طور ویژه مرحله پایانی مسابقات قرآن، نماز و عترت را از 12 تا 20 مردادماه برگزار می کنیم.
مصیب زاده خاطرنشان کرد: بخش پژوهشی این مسابقات با حضور خواهران و برادران شامل رشته های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،احکام، انشای نماز و تفسیر در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.
همچنین مسابقات آوایی ما در رشته های قرائت ، حفظ، مفاهیم و اذان نیز در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه از 22 تا 30 مردادماه میزبان شرکت کنندگان است.
پایان پیام/


 

کد خبر 382458

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha