قراء و حفاظ  نیروهای وحدت آفرین جوامع اسلامی هستند

خبرگزاری شبستان: استاد محمد عبد الوهاب الطنطاوی خضر گفت: جامعه قرآنی در هر گوشه از جهان با تمسک به کتاب خدا و تلاش در راستای اشاعه فرهنگ قرانی در میان مردم در واقع به وظیفه دینی خود عمل می کنند.

استاد محمد عبد الوهاب الطنطاوی خضر داور وقف و ابتدا سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از کشور مصر در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار این دوره مسابقات بین المللی قران ایران که واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا است گفت: قران خود عامل وحدت و اتحاد جوامع اسلامی است و کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با گردهم اوردن قاریان و حافظان قران در جمعی دوستان به منظور برگزاری این مسابقات در رسیدن به اتحاد مسلمین گام های بلندی برداشته است.

 

این داور بین المللی تصریح کرد: جوامع اسلامی با اتحاد و یکپارچگی می توانند در مقابل توطئه های دشمنان خود پیروز باشند و چرا که خداوند وعده داده است که با تمسک به حبل الله یعنی قرآن مسلمانان می توانند تا همیشه تاریخ پیروز باشند.
وی با تاکید بر اینکه قراء و حفاظ به عنوان نیروهای وحدت آفرین در میان جوامع اسلامی وظیفه دارند در راستای تحقق شعار واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا تلاش کنند گفت: جامعه قرآنی در هر گوشه از جهان با تمسک به کتاب خدا و تلاش در راستای اشاعه فرهنگ قرانی در میان دیگر مردم در واقع به وظیفه دینی خود عمل می کنند.

استاد طنطاوی پیرامون سطح داوری این دوره از مسابقات نسبت به دوره های گذشته و یا مسابقات بین المللی کشورهای دیگر گفت: هیئت داوران سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از بهترین ها هستند و خروجی آن دقت بالایی که در داوری دارند می باشد.

 

وی با اشاره به سطح بالای قراء و حفاظ ایرانی اظهار داشت: قاریان ایرانی از تنوع صوت و طنین بسیار خوبی برخوردار هستند و این ویژگی باعث شده در دنیا و دیگر کشورهای اسلامی مطرح باشند و این نشان می دهد ایران در بحث قرائت جای خود را در دنیا پیدا کرده است.

استاد طنطاوی یکی از دلایل اصلی پیشرفت بسیار قراء ایرانی را علاقه و توجه آیت الله خامنه دانست و گفت: آیت الله خامنه ای خود اهل قرآن و قران دوست هستند و این خود باعث شده مردم کشور ایران نیز با توجه به این مهم و به تاکیدات معظم له در خصوص قران در کشورشان جامه عمل بپوشانند.

 

وی خاطر نشان کرد: آیت الله خامنه علاقه بسیاری به قراء و حفاظ دارند و من از مخافل قرانی که در خضور ایشان تشکیل می شود نهایت لذت را می برم.

این استاد مصری با اشاره به اینکه از سال 2001 تا کنون بیش از شش مرتبه به این برای قرائت در محافل و داوری مسابقات قران سفر کرده است گفت: خاطرات خوبی از سفر هایم به ایران دارم چرا که مردم این کشور بسیار مهمان نواز و اهل قرآن هستند. مردم ایران علاقه بسیاری به استماع قران دارند و این در میان قاریان مصری زبانزد است.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 371833

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha