اجرای مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س) مدنظر مسئولان باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) اشاره و افزود: اجرای مطلوب این کنگره ملی مدنظر مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز (19 شهریور) در نشست ستاد کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، گفت: با توجه به حساسیت های کنگره باید جدی تر به این موضوع بپردازیم.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان این که معتقد است اصل کار باید معرفی حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) باشد، افزود: ستاد کنگره باید به صورت روزانه فعالیت خود را از ابتدای مهرماه آغاز و اجرای مطلوب این کنگره ملی مدنظر مسئولان باشد.

وی به موقعیت به وجود آمده در زمینه معرفی این بی بی اشاره و بیان داشت: باید از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را در جهت معرفی بیش از پیش حرم مطهر بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به کار گیریم.

این مسئول به برگزاری آیین اختتامیه در حرم مطهر اشاره و پیشنهاد داد: در مراسم اختتامیه کنگره که با حضور شخصیت ها و مقامات کشوری و استانی برگزار می شود، پیام مراجع و احیانا پیام مقام معظم رهبری قرائت شود.

میرمحمدی گفت: با توجه به مشکلات تردد در برخی از نقاط جاده دسترسی به حرم می توان از بالگرد شرکت نفت جهت انتقال میهمانان کشوری استفاده کرد.

مدت زمان صحبت سخنرانان، محل نشستن افراد، امنیت کنگره، چاپ مقالات و ارائه در روز برگزاری کنگره و همچنین تبلیغات منظم از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگییلویه و بویراحمد در این جلسه بر انها تاکید داشت.

دبیر علمی کنگره حضرت بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) هم در این نشست از ارسال 135 مقاله تا روز مهلت ارسال آثار خبر داد و گفت: 53 مقاله برگزیده ظرف چند روز آینده با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و داوران برجسته علمی کشور داوری می شوند.

دکتر آرمین محمودی افزود: آثار و مقالات برگزیده پس از انتخاب هیئت داوران توسط سازمان اوقاف کشور به صورت کتاب از شخصیت و زندگی حضرت بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) منتشر می شود.

وی با بیان این که سقف مقالات گزینشی برای مرحله دوم 40 مقاله است، یادآور شد: جامعه آماری ما را در ارسال مقالات 50 درصد زنان و 50 درصد آقایان تشکیل می‌ دهند.

این مسئول گفت: 40 درصد مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره از سایر استان‌ ها بوده و 60 درصد داخلی و از کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه ارسال شد.

محمودی در خصوص تحصیلات نویسندگان مقالات هم گفت: صاحبان 90 درصد مقالات ارسالی دارای تحصیلات تکمیلی دکترا و کارشناسی ارشد هستند و حدود 10 درصد نیز دارای مدرک لیسانس و فوق دیپلم هستند که این موضوع نشان از کیفی و محتوایی بودن مقالات دارد.

کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در روزهای 16 و 17 مهرماه سال جاری در شهرسستان گچساران برگزار می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 401023

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha