اهمیت الگوبرداری از اسطوره های ورزشی/ شکل زیبای ورزش در فیلم‌ها تصویر نمی شود

خبرگزاری شبستان: حمید درخشان گفت: این موضوع خیلی مهم است که از فرد موفق جامعه الگوبرداری شود و اینکه داستان موفقیت و سختی‌های زندگیش چه بوده است.

«حمید درخشان» بازیکن قدیمی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد جایگاه ورزش در سینمای ایران و تاثیر سینما در ورزشکار شدن مردم گفت: من فکر می کنم فیلم هایی که تا به الان در مورد ورزش ساخته شده، شکل زیبای ورزش را به نمایش نگذاشته‌اند و همیشه سعی شده که ورزش را به نوعی بایکوت کنند. البته به این دلیل ورزش تاکنون زنده مانده که طرفداران زیادی دارد به ویژه فوتبال.

 

وی تصریح کرد: اگر سناریوهای زیبایی که موفقیت یک ورزشکار به تصویر می‌کشید، نوشته شود و تهیه کننده‌ها هم ساختن آن را قبول کنند، به نفع ورزش کشور می‌شود. این موضوع خیلی مهم است که از فرد موفق جامعه الگوبرداری شود و اینکه داستان موفقیت و سختی‌های زندگیش چه بوده است.

 

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه دیدن داستان زندگی یک ورزشکار تاثیر بسیاری روی جوانان دارد، بیان کرد: وقتی جوانان چنین فیلم هایی را تماشا کنند مطمئناً جذب آن خواهند شد. چطور می‌شود که فیلم های زندگی اسطوره های ورزش خارجی را خریداری می‌کنیم و به نمایش می‌‎گذاریم اما به اسطوره های داخلی نظری نداریم.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا ورزش به شما کمک کرده که از جا بلند شوید و دچار افسردگی نشوید، گفت: هم اکنون 20 سال است که فوتبال را کنار گذاشتم اما اگر هر روز ورزش نکنم دچار افسردگی می شوم و اعصاب و آرامشم به هم می ریزد؛ دلیل اینکه الان روی پا ایستادم، تنها ورزش کردن است. مطمئناً افرادی که ورزشکار هستند وقتی ورزش را کنار بگذارند منزوی و افسرده می شوند و نمونه هایی داشتیم که حتی به سراغ اعتیاد رفتند تا خلأ موجود را پر کنند اما نابود شدند.

 

به گفته درخشان، چنین موضوعاتی حتی می تواند دستمایه ساخت فیلم شود که برای نسل جوان بسیار مفید و تاثیرگذار هستند.

 

 

گفت‌وگو: آزاده فضلی

 

کد خبر 565343

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha