تقویت روحیه همکاری جمعی و مشارکت گروهی از اهداف گروه های همیار

خبرگزری شبستان: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: تقویت روحیه جمعی و مشارکت گروهی از اهداف اجرای طرح گروه های همیار است.

آذردخت همتا، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت 29 گروه همیار در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این گروه‌ها به منظور توانمندسازی جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی و با اولویت زنان سرپرست خانوار و فرزندان ترخیص شده تشکیل و راه‌اندازی شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون 41 گروه همیار در استان به ثبت رسیده، افزود: از این تعداد 29 گروه فعال هستند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: 6 گروه همیار در شهرستان اراک فعالیت دارند که سه گروه آن توسعه فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.


همتا کاهش وابستگی، توانمند‌سازی گروه‌ها، اشتغال پایدار و در نتیجه تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه‌ها، بالا بردن اعتماد به نفس و تقویت روحیه همکاری جمعی و مشارکتی بین اعضا را از جمله اهداف این گروه ها دانست و بیان کرد: معرفی بیشتر گروه‌ها به عنوان واحدهایی مستقل از سازمان، افزایش احساس کفایت در اعضای گروه‌ها و فراهم کردن بستر مناسب به منظور تأمین آسایش روحی و روانی، تغییر در نگرش و تغییر در ارزش‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.


وی در بخش دیگری از سخنانش به چگونگی تشکیل گروه های همیار اشاره کرد و افزود: در ابتدا افراد نیاز سنجی و استعداد یابی شده و آموزش های لازم را در بخش مورد علاقه یا بخشی که در آن تخصصی دارند فرا گرفته تا بتوانند به عضویت گروه همیار در آیند.


همتا ادامه داد: سازمان بهزیستی سالانه دو یا سه بار کلاس آموزشی برای گروه های همیار در راستای تعامل و چگونگی همکاری و فعالیت گروهی برگزار می کند و آنها که آموزش های لازم را در رابطه با چگونگی فعالیت در گروه دیده اند به دوره تکمیلی راه می یابند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: این گروه ها در رشته های آشپزی، خیاطی، گلدوزی، قالی بافی، تابلو فرش، گلیم برجسته، کامپیوتر، چرم کاری، پلاستیک زنی، دوخت صنعتی و کارهای خدمات به فعالیت می پردازند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به انجام مددکاری فردی و گروهی در بهزیستی ادامه داد: گروه های همیار ماهیت مددکاری گروهی دارند و مددکار به دلیل اینکه تسهیل گری گروه های همیاری بسیر مشکل است همواره در کنار آنها حضور دارند.


وی همچنین از فعالیت بازارچه بانوان در شهر قورچی باشی خمین برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این بازارچه دارای هشت باب مغازه است که سال گذشته افتتاح شده و با مالکیت گروهی بانوان سرپرست خانوار اداره می شود.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این از جمله فعالیت های گروه های همیار است که در حال حاضر بیش از 35 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.


وی ادامه داد: بسیاری از افراد این گروه ها هم مهارت های لازم را فرا می گیرند و به مرحله بازتوانی می رسند و از گروه خارج و خود به فعالیت می پردازند.


همتا در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری دوره افزایش مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: این دوره ویژه زنان سرپرست خانوار، فرزندان زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، کودکان خیابانی، کودکان شبه خانواده برگزار می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 370632

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha