قرآن باید در جوامع کاربردی باشد

خبرگزاری شبستان: بخشدار مرکزی سوادکوه عنوان کرد: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ قرآنی و دینی است و باید کاربردی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، جابر اسماعیل زاده، بخشدار مرکزی سوادکوه صبح امروز(11آذر) در جلسه هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی در بین اقشار مختلف روستا تبیین و ترویج شود.


وی با بیان اینکه برنامه های عزاداری حسینی باید مطابق با عقاید و ارزش های اسلامی باشد، عنوان کرد: مسئولان در خصوص عزاداری های محرم که نشانگر باورهای دینی و مذهبی مردم است اهتمام ویژه داشته باشند و تنها اصل عزاداری را تبیین کنند.


اسماعیل زاده با بیان اینکه قرآن باید کاربردی در جوامع باشد، گفت: بخشداران و دهیاران روستا بکوشند تا کاربرد قرآن در سطح روستا گسترش یابد.


وی بر لزوم بهره گیری از دستورات قرآن در زندگی مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید فکرشان را با قرآن منطبق کنند تا دچار گرفتاری های بی ریشه و اساس نشوند.


این مسئول در ادامه برگزاری برنامه های دوره ای فرهنگی و دینی با محوریت قرآن را جزو اولویت های اصلی و مهم روستاها دانست و عنوان کرد:جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ قرآنی و دینی است.


بخشدار مرکزی سوادکوه در پایان اذعان کرد: معرفی فعالان قرآنی به اداره تبلیغات، تشویق و ترغیب دانش آموزان به مسائل قرآنی، دیوار نوشته و بنرهای قرآنی در سطح روستا و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و خود مساجد، استفاده از نمادهای قرآنی در سطح روستاها و برنامه ریزی های مدون در خصوص جوانان و نوجوانان از جمله مهمترین ماموریت دهیاران است.


اسماعیل زاده خواستار اجرای برنامه های متنوع و آموزشی، فرهنگی و هنری با مضامین قرآنی شد و افزود: جوانان ونوجوانان را با قرآن در مصونیت کامل قرار دهید.


پایان پیام/

کد خبر 319050

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha