اجرای طرح قرآنی 1448 در 51 کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اجرای طرح 1448 در 51 کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح 1448 در تابستان سال جاری، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این طرح با محوریت سبگ زندگی اسلامی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و با هدف تشویق و ترغیب عموم علاقمندان، جهت پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم، به عنوان یک ارزش اسلامی و ترویج باورها و رفتارهای به منظور تحقق شعار سال انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه این طرح از هفتم تیر ماه در 51 کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به اجرا در می آید، افزود: زمینه سازی برای دست یابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از دیگر اهداف این طرح است.

حجت الاسلام ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش حفظ موضوعی 76 عبارت و آیه از قرآن کریم با محوریت سبک زندگی اسلامی در دو بخش باورها و رفتارها با موضوعات خداباوری و الگوشنای را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و ادامه داد: طی برگزاری این طرح، ضمن تبلیغات وسیع و گسترده برای مخاطبان، فضا سازی عمومی برای جذب و آموزش علاقمندان نیز انجام می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در هر کلاس حداقل 10 نفر است، اضافه کرد: طرح قرآنی 1448 از هفتم تیر ماه آغاز و به مدت 70 روز تا 14 شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح به صورت نیمه حضوری برگزار می شود، بیان کرد: کانون مجری طرح باید کلاس بندی مخاطبان، کلاس های آموزش شیوه حفظ عبارات و آیات موضوعی و تثبیت آن به همراه جلسات ارائه محفوظات و رفع اشکال را در 10 جلسه حضوری 2 ساعته برگزار کرده و مخاطبان تحت نظر معلمان دوره ها و با استفاده از رسانه های آموزشی عبارات و آیات مربوطه را حفظ می کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: ارزشیابی پایانی این طرح شامل 60 سوال و قالب آزمون کتبی درچهاردهم شهریور به صورت کشوری و حد نصاب قبولی در طرح کسب نمره 36 از 60 خواهد بود.


این مقام مسئول ادامه داد: به پنج استان برتر که بیشترین شرکت کننده را در طرح داشته باشند به صورت ویژه به قید قرعه کمک هزینه یک سفر به عتبات عالیات و یک عمره مفرده اهداء خواهد شد.

گفتنی است برگزاری کلاس مربوطه به عنوان یکی از سرفصل اوقات فراغت محسوب شده و در پایان دوره به قبول شدگان کارنامه مربوطه از سوی کانون مجری اعطاء خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 378830

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha