هنوز از ظرفیت های نهفته نمایشگاه قرآن استفاده نکرده ایم

خبرگزاری شبستان: قره شیخلو گفت: به نظر می رسد پس از بیست و دو سال برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن هنوز از ظرفیت های نهفته آن به خوبی استفاده نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و مسئول کمیته محافل و مراسم بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: کمیته محافل و مراسم نمایشگاه بین المللی قران برنامه های خود را در سه بخش عمده پیگیری می کند. هر شب بیش از اذان مغرب یکی از قاریان بین المللی کشورمان به تلاوت آیات قرآن و اذان می‌پردازد امسال برای اولین بار کرسی تلاوت اذان گاهی را با قرائت ترجمه آیات قرآن کریم برگزار کردیم که تا انس و آشنایی با مفاهیم و ترجمه آیات الهی نیز در بین مردم گسترش یابد به حمدا... این برنامه از روز اول برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شده که با استقبال خوبی مواجه بود.

وی افزود: برنامه محافل قرآنی نیز از شب دوم ماه مبارک رمضان برگزار شد هر شب با حضور قاریان بین المللی گروههای تواشیح و برگزاری مسابقات فرهنگی میزبان بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن است کمیته محافل هر شب سعی دارد در راستای ترویج سبک زندگی قرآن و اسلامی یک خانواده قرآنی موفق را معرفی کند.

قره شیخلو تصریح کرد: برگزاری نشستهای تخصصی از دیگر فعالیت های کمیته محافل و مراسم نمایشگاه قران بود که تعدد آنها را به خاطر نشستهای کمیته علمی کاهش دادیم که پیش بینی می کنیم تا پایان برگزاری نمایشگاه قرآن 10 نشست تخصصی برگزار شود.

همچنین در کنار این برنامه‌ها، برای خدمات رسانی به سایر کمیته‌ها اعزام قاری در مراسم افتتاحیه و اختتامیه گروه تواشیح نیز از دیگر فعالیت‌های کمیته محافل و مراسم است.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به میزان استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن امسال اظهار کرد: با توجه به وضعیت نمایشگاه قرآن و پراکنده‌ای که از نظر موقعیت جغرافیایی نمایشگاه دارد به نظر می رسد جمعیت خوبی حضور دارند ولی به خاطر این موقعیت نمود نداشت.

وی افزود: در مراسمها و محافل قرآنی که در مسجد خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود شاهد این پراکندگی هستیم ولی اگر موقعیت مکانی این مراسم ها در فضای متمرکزتر بود ما شاهد حضور پرشورتر بازدیدکنندگان بودیم.

قره شیخلو با بیان این مطلب که هنوز از ظرفیت های نهفته نمایشگاه قران بهره نبرده ایم گفت: نمایشگاه قرآن خیلی جا برای کار کردن دارد انتظارمان درست از نمایشگاه تعریف نشده است باید روی آن کار کارشناسی شود تا با هدف گذاری دقیق شاهد خروجی‌های مناسب باشیم.

وی تصریح کرد: یک جلسه نیز شورای هماهنگ نمایشگاه قران برگزار کرد که بنده هم از آن عضو هتسیم صحبتهایی انجام شد مقرر گشت این موضوع جدی پیگیری شود تا نمایشگاه 23 را با قدرت بیشتری برگزار کنیم که با مساعدت حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدواریم پس از پایان نمایشگاه قرآن این شورا برنامه‌ریزی جدی خود را برای نمایشگاه سال آینده انجام دهد.

قره شیخلو اظهار کرد: ما باید اهدافمان را از لحاظ کمی در نمایشگاه قرآن مشخص کنیم آیا هدف ما ارایه دستاوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی است ؟ یا هدف ما افزایش تولیدات قرآنی و یا معرفی وضعیت قرآنی است؟ هر چه اهدافمان را عملیاتی مشخص کنیم متناسب با آن شکل، غرفه بندی، بازدیدکنندگان در آن تغییر می کند.
وی عنوان کرد: به نظر من ما نباید اصراری بر گسترش غرفه‌ها در نمایشگاه قرآن داشته باشیم ممکن است با یک پنجم غرفه‌های موجود برنامه‌های کیفی‌تری ارایه کنیم.
قره شیخلو خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن طوری برگزار می شود که به نظر می رسد همه چیز در آن یافت می شود که اصلی ترین محل اشکال نمایشگاه قرآن است در عین حال انصافاً برگزار کنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با توجه به فرصت کم و انتقال محل نمایشگاه فعالیت بزرگی انجام دادند.
شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و ارگانهای کشور کمک کردند تا امسال شاهد برپایی نمایشگاه قرآن موفقی باشیم که با استقبال خوبی مواجه بود.

پایان پیام/
 

کد خبر 383842

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha