گشایش دربهای خانه خدا به روی معتکفین

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب میلاد مولود کعبه و آغاز ایام البیض، درب های خانه خدا به روی معتکفین باز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، همزمان با روز 13 رجب و آغاز ایام البیض درب های مسجد به روی معتکفین باز می شود و افراد با حضور در مساجد آماده برگزاری این مراسم معنوی و راز و نیاز بامعبود خود می شوند.


در برخی مساجد معتکفین از زمان نماز مغرب و عشاء در مسجد حضور یافته و با شرکت در جشن میلاد مولود کعبه، حضرت علی(ع) برای معتکف شدن در بیت خدا آماده می شوند.


بار دیگر ضیافتی برپا شده وخوشا بحال آنان که به این مهمانی دعوت شده و سه روز بر سر خوان نعمت الهی نشسته و دل و جان خود را به نور ایمان صیقل می دهند.


ایام البیض فرصت مناسبی برای صیقل دل از زنگار گناه و پیوستن به دریای رحمت الهی و همچنین فرصتی برای آمادگی حضور در ماه مهمانی خداست.


در این شب ها و روزها نجوای مناجات مومنان فضای ملکوتی و معطر را در نقاط مختلف شهری و روستایی به ارمغان آورده و نور ایمان بر دل و جان افراد می نشیند.

 

ماه رجب ماه با فضیلتی است که انسان دل و جان خود را از آلودگی ها شسته و برای بهره برداری هر چه بیشتر از فیوضات این ماه، روح و روان را در چشمه زلال روزه و مناجات و دعا شسته و نفس اماره را در بند کشد.

 

اعتکاف از سنت های دیرینه انبیاء الهی است

 

حجت الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی داری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در رابطه با اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف از سنت های دیرینه انبیاء الهی، اولیا و عالمان دین است و در هر عصر و زمانی برای این سنت حسنه اهمیت ویژه ای قائل بودند.

 

وی با اشاره به اینکه  امسال 144 مسجد استان مرکزی پذیرای معتکفان است، ادامه داد:از این تعداد 76 مسجد ویژه خواهران، 48 مسجد ویژه برادران و 20 مسجد نیزبه صورت مشترک این سنت حسنه را برگزار می کنند.

 

چمانی با بیان اینکه ماه رجب ماه آمادگی برای بندگی و تقرب الهی است، ادامه داد: ماه رجب ماه مراقبت از اخلاق، ارزش ها بندگی و راز و نیاز با خداوند است، ماهی که تعالی، سعادت کمال و نیکبختی در آن سرشار است.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اعتکاف را یکی از سنت های حسنه ای دانست بعد از انقلاب اسلامی ایران در کشور احیاءشد و افزود: مراسم پرفیض اعتکاف همواره مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام چمانی با اشاره به اینکه در آیه 125سوره بقره خداوند متعال اعتکاف کنندگان را در کنار طواف کنندگان قرار داده است، ادامه داد: این نشان از اهمیت و ارزش اعتکاف در پیشگاه پروردگار است.


معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از اعتکاف مباحث فرهنگی، تبلیغی، تشریحی و ترویجی است، افزود: برپایی دعای عهد و زیارت عاشورا، تبیین و بیان احکام و معارف،پرسش و پاسخ، گفتمان و تشکیل حلقه های مختلف از برنامه هایی است که در روزهای مختلف اعتکاف در کنار راز و نیاز معتکفین برپا خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 367196

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    چراسایت بسته است کی باز می شه
  • زهرا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    چراسایت باز نمی شه