ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش های دینی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت افراد و تبیین و ترویج ارزش های دینی در جامعه است.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و وظیفه ائمه جماعت و روحانیان در این ماه با عظمت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش های دینی برای مخاطبان جوان است که لازم است مبلغین با برنامه ریزی صحیح بهره لازم را برای برنامه های تبلیغی شان ببرند.


وی با اشاره به اینکه روحانیان در این راستا رسالت سنگینی را دارند، افزود: مطالب و بیانات مبلغان و روحانیان باید مستند، علمی و پر محتوا باشد.


حجت اسلام قربانپور در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های دشمنان در راستای به انحراف کشاندن افراد به ویژه نسل جوان جامعه اسلامی گفت: دشمنان با برپایی جنگ و شبیخون فرهنگی در صدد خدشه دار کردن اعتقادات و باورهای دینی جوانان این مرز و بوم هستند که ماه رمضان فرصت مناسبی برای مبارزه با این تهاجم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین به شرایط منطقه و موقعیت نظام جمهوری اسلامی در دوران کنونی اشاره کرد و بیان داشت: این امور مسئولیت تبلیغی مبلغان دینی و مسئولین فرهنگی جامعه را سنگین تر کرده است.

 

وی ادامه داد: ائمه جماعت، روحانیان، مبلغان و دست اندکاران امور دینی با توجه به رویکردهای جامعه اسلامی باید به محتوابخشی به مباحث تبلیغی پرداخته و وظیفه خود را در قبال جامعه به ویژه نسل سوم انقلاب به بهترین شکل ایفا کنند.


این مقام مسئول انجام رسالت الهی، وجدان اخلاقی، مسئولیت اداری و مدیریتی را از جمله دلایل اهمیت انجام صحیح برنامه های تبلیغی برای همه مبلغان دینی دانست و گفت: مبلغان دینی باید با توجه به این موضوعات به انجام فعالیت های تبلغی و فرهنگی بپردازند.

 

وی مسائلی نظیر بالا رفتن سن ازدواج و در نتیجه کم رنگ شدن مسئله فرزندآوری در جامعه را از اولویت های آسیب های فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: مسئله افزایش طلاق و فروپاشی خانواده ها یکی دیگر از جمله معضلات مهم جامعه امروز است که روحانیون معظم باید با بیان راهکارهای عملی که در احادیث و روایات دینی وجود دارد به این مهم بپردازند.


حجت الاسلام قربانپور، آگاهی جوانان و خانواده های از این مسایل و مشکلات را راهی برای رفع آنها دانست و بیان کرد: باید هر چه بیشتر به این موضوعات پرداخته شود.


پایان پیام/

کد خبر 381050

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha